Recent am făcut o escapadă în Emirate, mai precis în Dubai – prea se duce toată lumea, prea vedem pe reţelele de socializare #mydubai… Şi pentru că tot am ajuns acolo, am studiat timp de şapte zile femeia musulmană.

Sinceră să fiu, nu am crezut că într-un oraş atât de futurist şi dezvoltat, care geme de branduri, care mai de care mai luxos, femeile mai ţin cont de tradiţie şi religie. Ei bine, ţin, dar asta nu înseamnă că nu ţin cont de trend sau că nu investesc bani în asta.

Aşadar, 70% dintre femei sunt îmbrăcate în negru din cap până în picioare, lăsându-şi la vedere ochii, palmele şi, atunci când păşesc, pantofii. 10% îşi acoperă chiar şi ochii, purtând acel voal, restul de 20% îşi acoperă doar capul, nelasând să se vadă nici măcar o şuviţă din păr.

Aceste veşminte sunt, în primul rând, extrem de scumpe, apoi realizate din materiale extrem de fine şi, la femeile bogate, le regăsim cu diferite broderii manuale sau cu fir de aur pe margini sau pe piept.

Cu toate astea, femeile au reuşit să nu-şi piardă din sex-appeal şi din feminitate chiar şi aşa, ‘îmbrobodite’ din cap până în picioare. Cum credeţi? Într-o lume în care 95% dintre femei caută să se dezbrace cât mai mult, să-şi pună formele în evidenţă şi să poarte ţinute cât mai excentrice…

Am să vă spun ce am observat eu: ochii lor sunt întotdeauna machiaţi perfect, în aşa fel încât privirea lor este întotdeauna una caldă şi pătrunzătoare, manichiura impecabilă şi podoabele sau accesoriile sunt din cele mai rafinate, că doar aurul se vinde la metru… Dar, atenţie, nu exagerează şi sunt purtate cu mult bun gust.

Pantofii sunt, în cele mai multe dintre cazuri, de la branduri celebre şi, credeţi-mă, de sub rochiile lungi, când păşesc, se arată nişte pantofi ce pot fi admiraţi în ultimele colecţii ale marilor creatori, pantofi ce depăşesc uşor 2.300 de euro.

Piesele de rezistenţă, însă, nu sunt pantofii sau accesoriile de la mâini; probabil v-aţi dat seama că poşetele sunt cele care se văd în toată splendoarea lor.

Celebrele şi mult râvnitele Chanel se regăsesc la una din cinci femei; n-am văzut nicăieri în Europa atât de multe poşete Chanel şi Hermes (reale!) ca aici. Şi să nu aveţi impresia că sunt de mici dimensiuni; toate capetele de serii din colecţiile Chanel le-am văzut purtate aici şi, pe ţinutele lor all black, arată incredibil de bine, iar ele sunt perfect conştiente de ce poartă pe umăr.

p29

Şi, pentru că am pomenit la începutul articolului de hashtagul #mydubai, am aflat şi de unde provine. Pe faţada celui mai mare mall din lume, Dubai Mall, se proiectează 24 de ore din 24 fotografii postate pe reţelele de socializare, împreună cu acest hashtag. Şi nu-i puţin lucru să-ţi vezi fotografia pe faţada celebrului centru comercial, vizitat lunar de peste – atenţie – un milion de turişti.

Foto: VK, Wattpad

Adaugă comentariu

Anti-spam