Așadar dragii mei, după cum știți cei care mă urmăriți de mai multă vreme, unul dintre visele mele a fost să ajung în Cuba. Vara asta s-a întâmplat, 2 săptămâni de internet cu porția, de telefon doar în cazuri de maximă urgență.

Nu vreau să fac introduceri pompoase pentru că e mult mai interesant conținutul acestui articol, așadar să încep cu începutul.

Mi-am luat 2 săptămâni în Cuba, în mod evident dacă nu știi prea multe despre Cuba ai putea crede că înseamnă ceva super exclusivist, în realitate doar biletul de avion poate fi considerat exclusivist, dar eu știam asta. Atât am citit și m-am documentat până să plec că eram aproape sigură că nu vor exista surprize. Și totuși Cuba e mereu surprinzătoare dar asta am înțeles ceva mai târziu.

După cum spuneam, știam că merg într-o țară comunistă cu toate astea FIDEL & RAUL CASTRO au spus în nenumărate rânduri că ”noi nu suntem comuniști”, adevărul e altul…

Așadar mi-am făcut bagajul greu de 26 kg că doar stăteam 15 zile, mi-am pus jumătate de casă în valiza aia, doar eu știu cum am reușit să o închid. Oricum pe principiul ”poate îmi trebuie și asta”, mare greșeală dar am timp să vorbesc și despre asta. Oricum ca idee în august, în Cuba începe anotimpul ploios și cel al urganelor, de data asta am scăpat pentru că uraganul a mers la americani, de ploi însă n-am scăpat dar nici rău nu mi-a părut. Am prea multe de spus și tot deviez de la începutul călătoriei, ok… revin!

M-am îmbarcat în zborul București-Koln, durată de zbor 2 ore cu low cost Blue Air. Am ajuns pe o ploaie torențială în Koln, oricum nu-mi păsa, gâdul meu era la Cuba și nimic altceva. După o zi în Koln, oraș care e chiar simpatic, a doua zi dimineața la 11.00, iată-mă ajunsă în avionul EuroWings destinația finală Varadero, Cuba. Durata zborului: aproximativ 11 ore. M-am înarmat cu multă răbdare și m-am uitat la filme aproape tot drumul, că de dormit nu știu dacă am reușit să dorm 3 ore legate.

IMG_1189 IMG_1194

În sfârșit am aterizat, și de cum roțile avionului au luat contact cu solul am înțeles că mare parte din ce citisem era real. Gardul ce împrejmuia aeroportul era ceva sinistru de fier iar din loc în loc lipseau bucăți din el. Dar nu eram în vreo inspecție deci entuziasmul meu era la cote maxime. Aeroportul, ceva miniscul cam cum arăta aeroportul Băneasa acum 30 ani, o singură bandă de bagaje 2-3 politiști și un câine ce țopăia printre bagaje să caute droguri, am auzit că-l chema Paul :), simpatic oricum. Aerul condiționat era inexistent iar bagajele veneau 1-2 la 5 minute. Mi-am luat frumușel giganticul (așa mi-am denumit valiza) și m-am îndreptat spre ieșire nu înainte de a sesiza dresurile de plasă ale controloarelor de pașapoarte… Bun așa!

IMG_1203 IMG_1204

Na că am ajuns, mi-am zis! Reședința mea permanentă era în Varadero, într-un hotel, dar după cum v-am zis, acolo doar mi-am așezat tabăra. Încă de pe aeroport am simțit un miros urât, nu foarte puternic, dar ceva nu miroasea bine. Oricum la cât de entuziasmată eram putea să fie un câine mort lângă mine că nimic nu-mi putea fura din fericirea totală pe care o simțeam.

Am uitat să vă spun că am plecat în Cuba fără așteptări deci probabil că asta a contat extrem de mult!

Am ajuns la hotel, m-am cazat, nici cel mai frumos hotel din univers dar nici cel mai urât, decent 4 stele dar eu i-am dat 2, la ei cred că stelele se traduc altfel, oricum nu mi-am bătut capul. În hotel, toate națiile de oameni în principal din Chile, Italia, Canada, Ecuador, Franța, câțiva ruși și restul numai contau că erau minorități.

După cum v-am zis, decent, piscină ok spre draguță, camerele decente, restaurantele păreau și ele ok oricum eu nu prea mă omor cu mâncarea, că eu găsesc ceva de mâncare oriunde sau așa credeam… Seara program artistic, o trupă de dansatori foarte mișto, chiar talentați, iar toată ziua pe plajă și la piscină o echipă de entertaineri care încercau să-ți facă sejurul cât mai frumos, oamenii chiar își dădeau silința, iar uneori reușeau.

Am ajuns la plajă, și nu am cuvinte să vă spun cât de frumos era oceanul și nisipul… Sunt sigură că ați mai văzut plaje frumoase doar că asta era neamenajată, așa cum a lasat-o Dumnezeu, fără artificii, fără îmbunătățiri.